Déli Hírlap
1999. április 15. csütörtök
Zorán
A profizmus talán a legelső jelző, ami eszébe juthat valakinek az e héten hétfőn Miskolcon rendezett Zorán-koncertről. Ilyen magas színvonalú könnyűzenei produkciót hosszú évek óta nem hallhattunk, s mindezt izzadságszag nélkül, könnyedén, jó hangulatúan, a játék örömével adták elő a Rónai színpadán Zorán és társai a tomboló közönség előtt. Nem kell csápolókra gondolni, hiszen itt csupa jól öltözött úr és hölgy ült a nézőtéren, hiszen valljuk be, Zorán nem a tinédzserek bálványa, hanem a hajdani beat-nemzedék és a mai igényes lírai zenét kereső fiatalok kedvence.
Nemcsak a zenét, az előadók produkcióját jellemezte a profizmus, hanem a szervezőkét, a szponzorokét is. Sajnos Magyarországon már hozzászoktattak minket a bunkó, tolakodó reklám- és szponzorációs stílushoz, amikor vegyesboltba illő módon tolakszik előtérbe az, aki támogat. A Zorán koncerten az Autosol Kft. volt a házigazda, hiszen a Volkswagen az egyik főszponzor, s e márka rangos kereskedője a neves miskolci cég. Zorán támogatói között még két másik cég is ott van, az Aral és a Westel 900. Azért lehet itt is profizmusról beszélni, mert bár minden koncertlátogató számára nyilvánvalóvá lehetett, hogy kik a támogatók, ez mégsem zavarta a koncert meghitt, barátságos és emelkedett légkörét.
Valaki azt mondta, milyen kár, hogy ez a Zorán Magyarországon született, tehát ha Amerikában látja meg a napvilágot ezzel a tehetséggel, ma Eric Clapton nimbuszával dicsekedhetne. Én inkább azt mondanám, milyen szerencse nekünk magyaroknak, hogy Zorán itt muzsikál közöttünk, mert zenéje nem csak értékes, hanem minden ízében, mozzanatában rólunk szól.