Vissza a főoldalra
Életrajz Életrajz Életrajz
Diszkográfia Diszkográfia Diszkográfia
Dalok Dalok Dalok
Szerzők Szerzők Szerzők
Zenésztársak Zenésztársak Zenésztársak
Koncertek, turnék Koncertek, turnék Koncertek, turnék
Sajtó Sajtó Sajtó
Fotóalbum Fotóalbum Fotóalbum
Zene Zene Zene
Videó Videó Videó


Sajtó

Új Szó
1999. december 1. szerda

Derű és nyugalom

A válogatás külön erénye a bensőséges harmónia

Aki az új Zorán-lemeztől a már megszokott filozófikus hangvételű dalokat várta, nem csalódik, ám a szerzők és az előadó azok számára is tartogatnak meglepetéseket, akik, bár tudják, miért hűségesek évek óta a Presser-Dusán-Zorán trióhoz, mégis valami újat szeretnének hallani. Az ablak mellett című album nemcsak hangulatában különbözik az 1997-es szólólemeztől, hanem hangzásában is, és ez Presser zseniális megújuló képességén kívül elsősorban Zorán sokkal tisztább, felszabadultabb énekhangjának köszönhető. Azt, hogy Dusán szövegei nem csak a melódiát szolgálják ki, hanem önálló költeményként is megállnák a helyüket, már megszokhattuk, ennek a válogatásnak azonban külön erénye az a bensőséges harmónia, amelynek köszönhetően a tizenegy dal egységes egésszé és valahol talán az előző dalok folytatásává is válik. Különösen érvényes ez A hídon című dalra, amely az 1997-es lemezen hallható Hová megyünk? gondolatmenetét és alapmotívumát viszi tovább, de ismerős a Mikor valóra vált az álmunk, vagy a Színfalak mögött finom iróniája, a Ha hinnél valamiben tiszta lírája és a Szerenád mediterrán hullámzása is. Ami teljesen új, az a dalokból áradó derű, az az illékony, és mégis jól érezhető nyugalom, amelytől az Ablak mellett nemcsak egy új Zorán-lemez, hanem sokkal több annál – egyszerűen Valami más.

Vrabec Mária

Nyomtatóbarát változat