Vissza a főoldalra
Életrajz Életrajz Életrajz
Diszkográfia Diszkográfia Diszkográfia
Dalok Dalok Dalok
Szerzők Szerzők Szerzők
Zenésztársak Zenésztársak Zenésztársak
Koncertek, turnék Koncertek, turnék Koncertek, turnék
Sajtó Sajtó Sajtó
Fotóalbum Fotóalbum Fotóalbum
Zene Zene Zene
Videó Videó Videó


Sajtó

Gyulai Hírlap
2000. november 3. péntek

Zorán ismét sikert aratott

Október 10-én megtartotta szokásos koncertjét Sztevanovity Zorán, a népszerű zenész-énekes, aki évek óta állandó vendége a gyulai művelődési központnak. A borsos jegyárak ellenére színültig megtelt a nézőtér, s nem is kellett csalatkoznia a közönségnek, Zorán és zenésztársai újra maradandó élményt nyújtottak az érdeklődőknek. Ezúttal csak négy „segítője" volt az egykor Metro-tagnak: a szinte elmaradhatatlan társ, Sipeki Zoltán, aki megint elkápráztatott bennünket könnyed és önfeledt gitárjátékával, valamint három csinos és nem utolsósorban gyönyörű énekhangú vokalista lány. Mint Zorán elmondta, a kisebb létszámnak az az oka, hogy ezúttal az énekhangzásra fektették a fő hangsúlyt, ami nem jelentette azt, hogy lemaradtunk volna a többi hangszer élvezetéről, hiszen a mai modern kori berendezéseknek köszönhetően azok hangját is hallhattuk.

A hatalmas sikert arató előadás végén rendkívül készségesen állt rendelkezésemre a művész. Sőt, nagy örömmel és megnyugvással fogadta azt, hogy jelen voltam a koncerten, ugyanis – mint mondta – általában nem ez a jellemző kollégáimra, akik mintegy sablonszerűen, kötelező házi feladatként végigkérdezik őt, aztán az előadás kezdete előtt elhagyják a koncert színhelyét...

– Több koncertjén voltam már és úgy vettem észre, hogy szívesen jön városunkba. Így van ez?

– Nemcsak Gyulára, hanem mindenhová szeretek járni, nekem a koncertezés egyenlő a vidékkel, hiszen a fővárosi, általában évi egyszeri előadásomon kívül a többi vidéken történik. Büszkén mondhatom, hogy határainkon túl is (így például Szlovákiában és Romániában) szívélyesen fogadnak bennünket. A vidékre járás nagy boldogság a számunkra, ez szinte családi összejövetelnek számít.

– Mennyi munka van egy ilyen turné előtt?

– Rengeteg, sokan el sem hinnék, hogy több hónapot készülünk keményen a turnéra. Én ugyanis nem szeretem, ha nincs rendesen megszerkesztve a műsor, remélem, látszott most is, hogy nem rutinszerűen tesszük a dolgunkat, hanem mindent kiadva magunkból.

– Milyen szempontok szerint állítja össze egy-egy koncertsorozat dalait? Van-e változtatás egyes helyszínek között?

– Nem, ez nem lehetséges. Az egész egy megkoreografált műsor, amely olyan, mint egy színházi előadás, tehát minden részletre figyelni kell.

– Több egykor slágert – Egy szót se szólj, Az élet dolgai – a korábbi alkalmakkor áthangszereltek. Ez az állandó szakmai megújulás iránti törekvés jele vagy csak egyszerűen unják ezen dalokat?

– Az igazi zenésznek nagyon fontos a változatosság, s az improvizáció. A mi műfajunk nem teszi lehetővé a színpadi improvizációt vagy a szólózást, ezért más eszközökhöz, például a hangszereléshez folyamodunk, amely számunkra is igazi csemegét jelent.

– Miért van az, hogy az Ön korosztályán kívül jóval fiatalabbak is hallgatják dalait, illetve járnak a koncertjeire?

– Ezt igazából az érintettektől kellene megkérdezni. Mi nem céloztunk meg egy bizonyos korosztályt, de nagyon örülünk, hogy valóban több generációnak okozunk örömet a zenénkkel. Gondolom, a korosztályok nyitottsága miatt is van ez. Aki érzékenyebb a szövegre, annak többet mondanak dalaink, mint aki csak a dallamra fogékony.

– Presser és Dusán. Két állandó szerzője önnek, mégis, Presser néhány budapesti szereplésétől eltekintve, nem lépnek fel együtt. Miért?

– Dusán tényleg nem szeret színpadon szerepelni, pedig már sokszor próbáltam rá hatni ez ügyben, ő azonban hajthatatlan. Annak idején is ő szállt ki elsőként a Metróból, mert már akkor is a televíziózás érdekelte inkább. Már végigjárta a tévés szamárlétrát, jelenleg egy produceri irodája van a fővárosban, ez a munkája a szövegírás mellett teljesen leköti és kielégíti őt.

– Melyik kedvesebb az ön számára: a Metro-korszak avagy a szólókarrierje?

– Nem lehet és nem is akarok különbséget tenni a kettő között. A Metro együttes a fiatalságot, a gondtalan életet és zenélést jelentette, ezzel szemben a szólókarrierem a férfivá válás időszaka lett. Presser Pici is más számokat írt már akkoriban, mint azelőtt.

– A Metro felbomlása után rövid ideig a nagy reménnyel indult Taurus együttesben is zenélt, amely azonban hamar megszűnt. Hogyan emlékszik erre az időszakra?

– Amikor a Taurusba kerültem már haldoklófélben volt a zenekar. Számomra egy jó kirándulás volt ez az időszak. Hatalmas élményt jelentett nekem, hogy abban a bandában együtt játszhattam a sajnos fiatalon elhunyt egykor gitárvirtuózzal, Radics Bélával.

– Nekünk pedig az jelentett örömet, hogy újfent részesei lehettünk a mindig meg-megújuló Zorán koncertjének, amely nem az utolsó volt Gyulán, ugyanis a zenész megígérte, hogy a következő esztendőben ismét családias hangulatot teremt a gyulai színpadon.

Oláh Ferenc

Nyomtatóbarát változat