Vissza a főoldalra
Életrajz Életrajz Életrajz
Diszkográfia Diszkográfia Diszkográfia
Dalok Dalok Dalok
Szerzők Szerzők Szerzők
Zenésztársak Zenésztársak Zenésztársak
Koncertek, turnék Koncertek, turnék Koncertek, turnék
Sajtó Sajtó Sajtó
Fotóalbum Fotóalbum Fotóalbum
Zene Zene Zene
Videó Videó Videó


Sajtó

Népszabadság
1987. december 4. péntek

Zorán Szép holnapja: régi trió új sikere

A sokféle stílusban perfekt Presser Gábor az előző évtized közepén kölcsönzött új arcot Zoránnak, és a beatnemzedék másik, ám akkoriban kissé elfeledett sztárja teljes sikerrel tért vissza a leginkább talán századvégi sanzonoknak nevezhető dalokkal. Olyanokkal, mint az azóta örökzölddé vált Apám hitte, a Mi kéne még, vagy a Demjén Ferenc közreműködésével készült Aranykulcs.

Az új arc – ahogy nem igazi magyarossággal mondani szokás – „ki lett találva”, s ebben nemcsak a Presser-Zorán kettősnek, hanem a szövegíró Sztevanovity Dusánnak is komoly érdemei voltak. Ezt azért kell most külön hangsúlyozni, mert a legújabb Zorán-album, a Szép holnap, az eddig legkiválóbb darabja korábban sem sikertelen hármas szereposztásban, és zenei összeállítás ide vagy oda, a prímet ezúttal a versek viszik.

Dusán szelíd iróniával és a beatkorszak „öregjeinek” (ha az idézőjel még jogos is, azért telik az idő!) rezignáltságával tekint vissza a hajdani nagy nekibuzdulásra, az akkoriban diadalmasan sereglő, ám húsz-huszonöt év elteltével botladozó valósággá lett álmokra. „Uram, a dolgok rosszul állnak” – mondja fanyar felhanggal korosztálya nevében, és az elveszett illúziókat mosolyogja meg csöndesen a többi számban is. Igaz, ahol Presser visszacsempészi a „Boogie-woogie klubok” hangulatát (Hé ‘67; Nem kell mindig), ott Dusán is harsányabbra vált, de – túlzás nélkül – bölcs humorral párosuló kiegyensúlyozottságát mindvégig megőrzi.

Noha a pálma a szövegeké. azért ez a lemez nem lehetne olyan kitűnő, mint amilyen, ha a muzsika nem volna tökéletes összhangban a nem éppen vidám, mégis megragadó versi miliővel. A sanzonokhoz illő hangszerelés egyszerű és ezért itt nagyszerű, s még a Dire Straits remek dalát (Why worry) is sikerült méltóképpen megszólaltatnia, éppen a magyarított címadó számban, a kibővített LGT-triónak (Presser, Karácsony János, Solti János).

A Szép holnap talán az év legjobb hazai poplemeze. A két számot komponistaként is jegyző Zorán diszkrét énekével sem háttérzene, mert az első szerzeménytől az utolsóig oda kell rá figyelni.

Hegyi Iván

Nyomtatóbarát változat