Vissza a főoldalra
Életrajz Életrajz Életrajz
Diszkográfia Diszkográfia Diszkográfia
Dalok Dalok Dalok
Szerzők Szerzők Szerzők
Zenésztársak Zenésztársak Zenésztársak
Koncertek, turnék Koncertek, turnék Koncertek, turnék
Sajtó Sajtó Sajtó
Fotóalbum Fotóalbum Fotóalbum
Zene Zene Zene
Videó Videó Videó


Sajtó

POP Magazin
1980. augusztus

Ellenpont

Zorán III.

Ahogy olvasom Zorán harmadik albumának szerző- és közreműködő-gárdáját, kiderül, hogy a népszerű énekes baráti köre tovább bővült. Kis túlzással: lassanként már könnyűzenei életünk valamennyi egyénisége csatlakozik az – úgy tűnik, nem is alkalmi – zenésztársuláshoz. Az persze már az első Zorán-nagylemez átütő sikere után sejthető volt, hogy a zenésztársak újabb dalokkal járulnak majd Zorán további munkájához.

Most a Fonográf tagjainak belépése az újdonság. Szörényiék és Zorán együttműködésére még nem volt példa a magyar popzene jó másfél évtizedes történetében. Szörényi Levente és Bródy János két izgalmasan szép dalt írt az amúgy is gazdag lemezhez (Gyönyörűszép álom; Hajolj le hozzám). Presser Gábor után tehát Szörényi is talált Zorán hangjához illő dallamvilágot. Egyszerre súlyos és meleg, behízelgő orgánuma „jól használható alapanyag" a komponáláshoz – de az igazsághoz tartozik az is, hogy Zorán kitűnő előadó... Átélése és ráérzése a dalok hangulatára valósággal kitágítják hangtartományát. Presser a már kialakult és jól bevált úton lép tovább – ezúttal is mesterfokon. A Mit nekem című fergeteges magyar-western-paródiája meglepetés. Bródy és Sztevanovity Dusán szövegei valóságos remekművek. Utóbbi különösen a Vasárnap délután-ban és az Így is jó-ban emelkedik költői magaslatokra, a Vasárnap délután az ifjúságról, az első szerelemről és a vasárnap fájdalmas békességéről mesél megrendítően. Presser gyönyörű, áradó melódiát komponált a vershez. Az Így is jó iróniája mindennapi életünk ellesett pillanataira és mindnyájunk gyengeségeire világít rá. A groteszk szöveg különösen jól illik Presser frappáns reggae-témájához, hiszen a a reggae-ritmusban amúgy is van valami groteszkség. A Somló zenéjére írt Éjfél után valamiféle városi country első darabja is lehetne. A közreműködők (valóságos sztárparádé) valamennyien méltóak az elsőrangú zenei anyaghoz. Külön figyelemre méltóak Babos Gyula megkapó harmóniamenetei és káprázatos, ugyanakkor sohasem hivalkodó technikai tudása. A fölvétel minősége, hangzásai arányai dicséretesek – megközelítik a világszínvonalat.

–F. T.–

Nyomtatóbarát változat