Volt egy tánc Táncjáték Zorán élő koncertjére Vendég: Presser Gábor
A zenekar:
Sipeki Zoltán
| | gitár
|
Orosz Zoltán
| | harmonika
|
Kovács Péter Kovax
| | billentyűs hangszerek
|
Horváth Kornél
| | ütőhangszerek
|
Lattmann Béla
| | basszusgitár
|
Gyenge Lajos
| | dob
|
Óvári Éva
| | vokál
|
Kabelács Rita
| | vokál
|
A játék szereplői:
Énekes
| | Zorán
|
Férfi
| | Bakó Máté
|
Nő
| | Bacskai Ildikó
|
Barát
| | Szigeti Gábor
|
Anya
| | Pongor Ildikó
|
Apa
| | Szakály György
|
Bohóc
| | Egyed Brigitta
|
Gyerek
| | Schofhauser Roland
|
Többiek Sánta László, Zayzon Csaba, Molnár Ervin, Soós Melinda, Józsa Annamária, Fülei Réka, Huszti Réka, Horváth Gábor, Németh Ádám
Forgatókönyv
| | Vándorfi László
|
Díszlet
| | Khell Csörsz
|
Jelmez
| | Kovács Yvette Alida
|
Koreográfus-rendező
| | Krámer György
|
Koprodukciós partner
| | Pannon Várszínház
|
Ez a történet a magyar rockgeneráció érzelmes-ironikus útja, a zenei anyag és a szöveg sugallta asszociatív szerkesztéssel. Háború, 50-es évek, 56, majd az azt követő korszakok és helyzetek, depressziók és mulatások, a múló ifjúság keretezik a költői szerkezetű történetet. Középpontjában az Énekes (Zorán) képmása, a Férfi áll, aki a szituációk egy-egy figurájával, elsősorban a Baráttal, az ezer alakban visszatérő szerelmi partnerrel, a Nővel és a minduntalan feltűnő Apa-Anya képpel viaskodja át az életet. A Férfi és a Barát a Faust-Mefistó szellemi páros viszonyát idézi, afféle kettős Én: a Férfi éli meg a szituációkat, melyeket a Barát teremt meg, a valóságostól a transzcendensig. A helyzetek nem a versek, dalok illusztrációi, hanem azok asszociatív, mögöttes tartalmai, egy kedves-goteszk clown állandó ellenpontozásával.
|