2003. november
Egy este a Metro Klubban...
Retrospektív recenzió 2003-ból
Az album, mely az első magyar koncertlemez kitüntető címét viseli, több kiadást is megért. A bakelitkorszak utáni első, 1991-es CD-verzióját az tette különössé, hogy az élő műsor után kislemezek felvételei következtek. Ezt a nyilvánvaló szerkesztési malőrt sajnos a sokkal jobb hangminőségű 2000-es kiadáson is sikerült megismételni. A legfurább az, hogy úgy tűnik, a vegyesfelvágott-koncepcióval nagyon is elégedett volt a szerkesztő, a kiválasztott kislemezeken viszont igazítani próbált egy keveset. Ezen kár volt fáradozni... A Metro szinte megszámlálhatatlanul sok kislemezfelvételének minőségi kiadása még várat magára irányítsuk most figyelmünket a koncertlemez lényegére!
Ha a klasszikus felállású Metro slágerszerzőjét, Schöck Ottót a billentyűk mögött 1970-ben váltó Fogarasi Jánosnak csak annyi érdeme lett volna, hogy azon a bizonyos estén a zongorára tette a Lemezgyártól kölcsönkapott Uher magnetofont, máris hálával emlékezhetnénk rá. Szinte hihetetlen, hogy ez a primitív rögzítési technikával készült felvétel milyen jól szól, és milyen nagyszerűen adja vissza a Metro Klub sokat idézett hangulatát.
A zenekar nagyjából Frenreisz- és Zorán-nótákat játszik; Schöck-szerzemény nem szerepel a rögzített műsorban. Gyors egymásutánban tizenegy beatdalt adnak elő. Nincs itt semmi abból a dzsesszes, art-rockos hangzásból, amit a Metro egyes felvételeinek szokás tulajdonítani. A műsort egyszerű, bluesba hajló rockandrollok adják, néha az az ember érzése, hogy a basszus és a dob minden számban ugyanazt játssza".
A siker viszont tapintható és megérdemelt. Kösz! rikkant bele Frenreisz és Zorán a mikrofonba. Szívesen máskor is! sikolt vissza egy hölgyrajongó. Később valaki a közönségből Máriát" követeli... Máriára nem kerül sor, helyette énekelnek Júliáról és azokról a lányokról, akinek a megfogott szürke egeret a kezébe adták. Azután kissé súlyosabbá válik a hangvétel: következik a
Lóg a falon egy fekete kard, Az én életrajzom, és
A szerelem hív, hív... Így fejeződik be az este.
Akár a közönség, akár a kritikus" fülével hallgatom: nagy-nagy érték ez a koncertlemez a magyar beatzene történetében.
Porosz Péter